India – भारत

INDIA ELSŐ HÉT

Az első hetem Indiában igen mozgalmasan telt –  nagyon sok emberrel ismerkedtem meg és nagyon sok barátom lett.

Munka után mindig velük töltöm az időt, valaki mindig kitalál valami programot.

Részt vettünk már először 5, majd 10 kilométeres maratoni futáson, voltunk együtt vacsorázni, ahol kézzel ettünk, moziban (van 20 perces szünet), foci meccset néztünk, vagy éppen a hostel halljában megalapítottuk a nemzetközi klubbot.

Vannak itt Ománból, Iránból, Spanyolországból, Kolumbiából, Argentínából, Franciaországból, Kínából, Vietnámból, Törökországból, Ukrajnából, Portugáliából – szóval elég széles skálán mozgunk.

Mindenki beszél az országáról, kultúrájáról, szokásaikról, az életéről, nagyon tanulságos.

Napközben mindenki dolgozik. Vannak, akik női egyenjogúsággal, marketinggel, tanítással foglalkoznak vagy orvosi területen dolgoznak,  én jogi területen vagyok.

Minden reggel busszal vagy autóval megyek dolgozni, reggel 10 órától d.u 18:00-ig.

A közlekedés kaotikus, mindenki megy mindenfelé, balesetet mégsem láttam.

Többször mezítláb vezetnek a sofőrök, a biztonsági öv nem kötelező és a bukósisak sem.

Az indiai emberek nagyon kedvesek és segítőkészek, de azért mindig óvatos vagyok.

Van pár érdekesség, ami teljesen másképp működik, mint Európában:

• nincs toalettpapír

A mosdókban ez helyett, zuhanyszett van, azt használják.

A kollégáim közül többen voltak már Európában, azt mondják, nem tudták megszokni a toalettpapírt.

• az utcán simán közlekednek mezítláb
  • nem mondják étkezés előtt, hogy “jó étvágyat”
  • tüsszentés után senki sem mondja, hogy “egészségedre”
  • a buszon a hölgyek bal oldalt foglalnak helyet, a férfiak pedig a jobb oldalt
  • arcfestés a hölgyeknél jellemző – többnyire a sárga színt látom
  • evés után a böfögés teljesen rendben van….
  • illetve van egy érdekes fejbólintás itt – jobbra – balra, valahogy így tudom leírni- mindenki csinálja 🙂
  • minden reggel sok ház előtt fehér vagy színes porból szimbólumokat rajzolnak – ezeket kolamnak hívják
  • sok hindu templom van, sokan imádkoznak minden nap (a templomok látogatója általában gyümölcsöt és virágot visz magával felajánlásképpen)

A munkámról bővebben majd később fogok írni, egyenlőre a nők, gyerekek, valamint tengerjoggal foglalkozom.

A biztonság rendben van, egyedül nem igen megyek semerre sem, vagy ha mégis, mindig megosztom másokkal merre járok, késő este pedig nem megyünk ki a szállásunkról.

Igazi kuriózumnak számítunk itt európai lányok, fehér bőr, világos haj, sokan megnéznek bennünket vagy konkrétan megbámulnak bennünket – ami igen furcsa volt eleinte, de már mindenki hozzászokott.

Szóval óriási élmény itt lenni, nagyon sokat tanulok belőle.